سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی فان

نظر

 دانلود فیلم آشغال های دوست داشتنی بی راه نیست اگر بگوییم که «محسن امیر یوسفی» در زمره کارگردانانی است که تیغ تیز «توقیف» فیلمهایش را یکی پس از دیگری تا مرز بایگانی ابدی پیش رفته است و به یک باره از دل توقیف بیرون آمده اند. اولین فیلم بلند امیریوسفی «خواب تلخ» نام داشت که در سال 1382 ساخته شد اما برای 12 سال هرگز رنگ پرده نقره ای سینما را به خودش ندید.

تا اینکه در سال 1394 بالاخره مجوز اکران آن هم در سینماهای «هنر و تجربه» گرفت. «آتشکار» دومین ساخته امیریوسفی نیز سه سال در توقیف ماند و سپس در سال 1389 با شرط پذیرفتن اکران برای رده سنی بالای 16سال به اکران در آمد.

آشغال های دوست داشتنی

 فیلم ایرانی و اما فیلم «آشغال های دوست داشتنی» سومین ساخته بلند «محسن امیریوسفی» پس از تجربه های توقیف شده او بود که در سال 1391 ساخته شد و تا اسفندماه سال گذشته نیز در توقیف بود ؛ یعنی نه در دولت دهم، نه در دولت یازدهم بلکه در دولت دوازدهم و با گذشت 10سال از حوادث سال 1388 مجوز اکران گرفت و توانست مخاطبان خودش را نیز به خوبی پیدا کند.

به هر روی نوشتن درباره فیلمی که سالهای سال در توقیف بوده کار آسانی نیست چرا که ممکن است در تمام این سالها تاریخ مصرف حوادث فیلم تمام شده باشد یا اتفاقاتی از این دست که فیلم را از دهن انداخته باشد با این حال ما همان‌طور که خود کارگردان گفت فرض را بر این می‌گذاریم که فیلم تازه هفته گذشته ساخته شده و بلافاصله هم اکران شده است.

اما مساله ای که پس از تماشای فیلم احتمالا برای مخاطب سوال بوجود می آورد این است که اساسا به چه دلیل این فیلم به مدت هفت سال در توقیف بوده است؟ چرا که مفاهیم موجود در اثر هیچ تخطی نه از قوانین و نه از خطوط قرمز نمی کنند و فیلم اساسا تماشاگر را دعوت به دوست داشتن کشورش می کند.

خرید فیلم آشغالهای دوست داشتنی,دانلود رایگان فیلم آشغال دوست داشتنی,خرید فیلم آشغال دوست داشتنی,دانلود فیلم آشغال های دوست داشتنی نماشا,ashghal haye doost dashtani download

کد تولز:داستان فیلم با رخدادهای سال 88 گره خورده است و درون خانه‌ی پیرزنی جریان می‌یابد که در همین بین برخی معترضان، به منزلش پناه می‌برند فکر میکند قرار است دستگیرش کنند. منیرخانم که خانواده‌ای داشته با همه جور تفکر و بینش نگران است به خاطر پناه دادن به تعدادی از معترضان انتخابات بیایند و خانه‌اش را بگردند درنتیجه می‌خواهد همه چیزهایی را که به نظرش ممکن است مشکل ایجاد کند دور بریزد. 

برای این کار او مشغول صحبت با قاب‌های روی دیوار که هرکدام یکی از اعضای خانواده اش هستند و حالا او را ترک کردند، می‌شود. در بیان دقیق‌تر داخل خانه‌ی پیرزن سه قاب عکس از سه مرد گوناگون دیده می‌شود. قاب‌هایی که یکی‌شان تصویر پسر شهید او، دیگری عکس برادرش یعنی یکی از اعضای اعدام‌شده‌ی گروه مجاهدین و آخری هم همسر او را نشان می‌دهند.

دو فیلم قبلی امیریوسفی

مانند هر دو فیلم قبلی امیریوسفی، نکته قوت «آشغال های دوست داشتنی» ایده مرکزی آن است که در این فیلم هم در اوج است. ایده‌ فیلم به قدری درخشان است که حتی این شش سال محاق توقیف هم نتوانسته در تازگی‌اش خللی ایجاد کند و فیلم در ایده حرف های زیادی برای گفتن دارد.

پیشنهاد دانلود فیلم ایرانی:

خرید قانونی فیلم | دانلود فیلم مارموز | سریال ایرانی

دانلود فیلم | دانلود فیلم نبات

بکر بودن «آشغال های دوست داشتنی»

علاوه بر ایده اما، اجرای فیلم هم حاوی ایده های بسیار جذابی بوده است که پس از گذشت این همه سال، هنوز هیچ فیلمی به پای بکر بودن «آشغال های دوست داشتنی» در اجرای برخی سکانس ها نرسیده است

منبع: ابزار قالب وبلاگ