سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی فان

نظر

دانلود فیلم پارادایس, نقد فیلم «پارادایس»

 

 عکس پروفایل جدید فیلم » دانلود فیلم ایرانی » تحلیل و نقد فیلم ایرانی پارادایس بدون سانسور

کد تولز: در تاریخ امروز سراغ فیلم «پارادایس» می رویم. «پارادایس»، قصه دو طلبه است که می‌خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند. رئیس حوزه علمیه آنها که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را برآن‌ ها می‌بندد. طلبه‌های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می‌گیرند و او را با خود به آلمان می‌برند.

فیلم سینمایی پارادایس، دهمین ساخته بلند علی عطشانی

فیلم سینمایی «پارادایس»، دهمین ساخته بلند «علی عطشانی» در مقام کارگردان محسوب می شود. کارگردانی که بیشتر از آثارش با حواشی ئی شناخته می شود که همواره حول او و فیلم هایش دیده و شنیده می شوند. از ساخت اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران به نام «آقای الف» گرفته تا دادن دستمزد 90 میلیونی در سال 1388 به «محمدرضا گلزار» برای تنها سه روز فیلمبرداری در فیلم «دموکراسی تو روز روشن».

[5.9/10 – IMDb] از تنها نقش آفرینی «ناصر ملک مطیعی» پس از انقلاب در فیلم «نقش نگار» تا ساخت اولین پروژه سینمایی مشترک سینمای ایران و هالیوود به نام First born. همه این ها حواشی و خبرهای پر سر و صدایی هستند که همواره حول علی عطشانی شنیده می شد اما هیچ گاه از او یک کارگردان بزرگ نساخت. بی تردید دلیل عدم بزرگ شدن او با وجود این همه حواشی، کیفیت پایین اغلب فیلم هایش و به سبب آن عدم استقبال مخاطبین از فیلمهایش هستند. «پارادایس» نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حواشی فیلم سینمایی پارادایس

حواشی این فیلم تنها معطوف به «توقیف» آن نبوده است و اگرچه «پارادایس» به مدت 4 سال از اکران محروم بود و سال گذشته در بدترین زمان ممکن هم روی پرده رفت اما بیشترین حواشی را برای فیلم حضور یک روحانی به عنوان سرمایه‌گذار فیلم و شایعات حضور گلشیفته فراهانی در فیلم و حتی حضور او برای تست گریم در صحنه‌های برلین، رقم زدند.

علاوه بر این اما، باز هم مانند دیگر آثار عطشانی از فروش خوبی برخوردار نبود و مخاطبان استقبال چندانی از فیلم نکردند. علی عطشانی زاده 26 اردیبهشت 1357 کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر است. وی فعالیت فیلمسازی خود را از سال 1373 با ساخت فیلم داستانی حبیب آغاز کرد.

داستان فیلم پارادایس

پارادایس در واقع روایت زندگی دو طلبه ای است که یکی از آن ها از طریق فیس بوک با دختری آشنا می شود و با دعوت او به کنفرانسی در اروپا می رود. همین بستر فیسبوکی آشنایی، دست مایه عطشانی برای طراحی ایده مرکزی فیلمش است.

به معنایی دیگر دست مایه پرداختن به تقابل سنت و مدرنیته در تبلیغ دین اسلام میان روحانیان قرار داده است. یک طلبه در این تقابل ، فضای مجازی و اینترنت را بر می گزیند و از طریق فیسبوک با دختری آلمانی آشنا می‌شود که در دانشگاهی واقع در آن کشور علوم سیاسی می‌خواند. طلبه بعد از مدتی چت با این دختر از سمت او دعوت می‌ شود تا در کنفرانسی به اسم مذهب من شرکت کند و از اسلام دفاع کند. پیش از این داستان سریالهای: سریال ارباب حلقه ها – سریال ویچر – سریال چرنوبیل در سایت کد تولز بررسی شد.

نکته مثبت

اولین نکته مثبت در مورد «پارادایس» این است که علیرغم سپری شدن بخش اعظمی از فیلم در «برلین»، عوامل پارادایس مانند عوامل فیلم «سامورایی در برلین» برای سیاحت و تفریح به برلین نرفته اند و خوشبختانه عوامل پارادایس فیلم ساختن به «هر قیمتی» در برلین را انتخاب نکردند و ذوق زدگی غیر قابل مهاری از خود نشان نداده اند.

پیشنهاد مطلب: رپورتاژ آگهی (آموزش نگارش نوشتار های قوی و موثر ریپورتاژ های تبلیغاتی و خبری از مبتدی تا پیشرفته همراه با مثال ها و نمونه رپورتاژ)

از این رو می توان پذیرفت که فیلم تبدیل به یک اثر بنجلِ خالی از هرگونه محتوا نمی شود و هرچقدر هم که قصه ایراداتی بهش وارد باشد اما حداقل قصه ای برای تعریف کردن دارد. فیلمساز تصمیم داشته به جای لذت بردن از فیلمسازی در خارج روی شخصیت ها تمرکز کند اما باید اقرار کرد که در این امر تا حد زیادی موفق نمی شود.

سوژه فیلم کمدی پارادایس نیست!

اصلی ترین ضربه ای که فیلم می خورد، از خواست صاحبان اثر برای «کمدی» بودن چنین ایده و فیلمنامه ایست. کاملا واضح است که «کمدی» امری تحمیلی به فیلمنامه بوده است چرا که در بسیاری از صحنه ها که اضافه هم هستند، تلاش فیلمساز برای خلق موقعیت های کمیک از حضور یک روحانی در فرنگ مشهود است.

پیشنهاد دانلود سریال ایرانی:

دانلود سریال کرگدن | دانلود سریال قورباغه

وجه کمیک فیلمنامه فیلم سینمایی ایرانی پارادایس

سوژه فیلم پارادایس به تنهایی جالب‌تر از کل فیلم است و این تنها بخاطر ضربه ایست که فیلمنامه از شعارگونگی و کمدی تحمیلی اش خورده است. حال اینکه مساله فیلمساز اساسا چیز دیگری است و چنین موقعیتی کمدی ئی در بستر فیلمنامه تعریف نشده است. وجه کمیک فیلمنامه تنها ویژگی مثبتش این است که در ورطه لودگی نمی افتد اما خب در بسیاری از صحنه ها فیلم را به طنزهای آیتمی تلویزیون نزدیک کرده است.

تمام تلاش فیلمساز در ایجاد یک هارمونی میان وجه کمیک و درام قصه برقرار کند تا شکل کمدی اثر توی ذوق نزند اما شدت و تعداد موقعیت های کمدی به قدری است که لحن فیلم را هم چند پاره کرده است و از آن بدتر باعث می شود وجه درام هم باورپذیر به نظر نرسد.

نقد و بررسی فیلم ایرانی پارادایس از سایت کد تولز

البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که فیلم احتمالا با سانسور زیادی مواجه شده است چرا که در برخی لحظات به صورت بسیار مشخصی کات می‌خورد و دیالوگ‌ها هم در یکی دو صحنه ناقص می‌ مانند و به نظر می‌رسد که تیغ سانسور به داستان فیلم رحم نکرده است. می توان این شعارزدگی و کمدی الکن فیلم را تا حدی گردن سانسور انداخت.

در مجموع عطشانی سعی دارد حرف های بزرگتر از دهان فیلمش بزند. مثل این مساله که اگر روحانیون ما حوزه و مسجد را رها کنند و به خارج بروند نگرش بازتری نسبت به دین و مذهب پیدا می کنند در فیلم مشهود است اما متاسفانه همه چیز در سطح و شعار مانده است و هرگز به سمت عمق حرکت می کند.

پیشنهاد دانلود فیلم ایرانی:

دانلود فیلم تخته گاز | دانلود فیلم دختر شیطان | دانلود فیلم ما همه با هم هستیم

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه | دانلود فیلم نباتنقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

کاملا این امکان وجود داشت تا پارادایس هم فیلم مهم و بهتری شود اما در شرایط کنونی پارادایس نمی تواند فیلم چالش برانگیزی باشد چرا که عطشانی ترجیح داده پارادایس را در سطح نگه دارد. ولی با این همه پارادایس فیلم مبتذلی نیست و می تواند لحظات سرگرم کننده ای برای مخاطب خلق کند.

لینک های دانلود فیلم پارادایس با انواع کیفیت کم حجم تا عالیدانلود فیلم پارادایس با کیفیت Bluray 1080p :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

سایت تفریحیسایت سرگرمیکد تولزکدتولز