سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی فان

نظر

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه | نقد فیلم «بمب ؛ یک عاشقانه»

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه | بررسی صفر تا صدِ عشق بالاتر از جنگِ پیمان معادی

عکس پروفایل جدید خاص بمب یک عاشقانه » دانلود فیلم ایرانی » تحلیل و دانلود فیلم‌ ایرانی بمب یک عاشقانه

«پیمان معادی»، بازیگر شناخته شده سینمای ایران چه در داخل و چه در فضای بین المللی، قبل از هرچیز با «فیلمنامه نویسی» شناخته می شود. او کارش را هم در سینمای ایران با نگارش فیلمنامه «عطش» و «کافه ستاره» و… آغاز کرد اما به جرئت می توان گفت بازی در فیلم های «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» بود که نام او را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

معادی اما اولین فیلم بلند سینمایی اش یعنی «برف روی کاج ها» را درست 4 سال پس از اولین تجربه بازیگری اش ساخت و نشان داد که علاوه بر بازیگری و فیلمنامه نویسی، در عرصه «کارگردانی» نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و تسلط او در طراحی میزانسن ها کاملا به چشم می آمد. دقیقا دو سال پس از ساخت برف روی کاج ها، طرح فیلمنامه جدید پیمان معادی در جشنواره «آسیا پاسفیک» جایزه بهترین طرح فیلمنامه را از آن خود کرد.

[6,7/10 – IMDb] از آن روز به بعد همه مطلع شدند که فیلم جدید معادی «بمب» نام دارد که حالا نتیجه آن فیلمنامه جایزه گرفته، شده است همین «بمب ؛ یک عاشقانه» که خود پیمان معادی علاوه بر کارگردانی آن، به عنوان بازیگر نقش اصلی حضور دارد و گویی تمام سه هنر معادی در عرصه سینما در این فیلم کاملا به کمکش آمده اند تا صفر تا 100 این اثر را متعلق به او بدانیم.

 

نقد و بررسی فیلم ایرانی بمب یک عاشقانه از سایت کد تولز

زیبایی‌ها و شادی‌هایی که در پس همان تابوها و اسطوره‌سازی‌ها که همچون حجابی نه‌تنها مغز بسیاری از توده‌های انبوه ملت که حتی قلب و عاطفه‌ی آنان را در خود گرفته بود؛ مدام سرکوب می‌شد و له‌له می‌زد برای ذره‌ای نفس. از یک عشقساده‌ی آغاز نوجوانی تا عشق در محاق قهر و سوءتفاهم مانده‌ی زن‌وشوهرانه و تا اظهار نظر آزادانه در مورد ضرورت جنگ و ادامه‌ی آن. از این رو بمب… به‌شدت قلقلک‌دهنده است و هنوز برای برخی آزاردهنده، شاید!

فیلم دوم پیمان معادی بمب یک عاشقانه در ستایش از عشق

فیلم دوم پیمان معادی در ستایش عشق است و ای کاش نامش همان «بمب» باقی می‌ماند، چون هرکس فیلم را ببیند متوجه می‌شود که «یک عاشقانه» می‌بیند. اما به این دلیل نام اش «بمب» است که اساسا درباره بمباران های دهه شصت تهران می باشد و روایتگر آن برهه حساس و نوستالژیک از تاریخ معاصر ایران بر محوریت این بمباران ها است.

فیلم با آن تراولینگ طولانی شبانه، انگار ما را از زمان حال به سی سال پیش می‌برد و در فضایی تیره و ترس‌گون حبس می‌کند اما ما را وادار می کند که از درون همین تیرگی و ترس، رفته رفته شادی‌ها و عشق‌ها و زیبایی‌های آن دوره را لمس کنیم.

قصه فیلم بمب یک عاشقانه

علیرغم روایت قصه فیلم در بستر جنگ اما اتفاقی که افتاده این است که فیلم ابدا در دام بهره برداری های سیاسی دهه 60 نمی افتد. دلیلش هم به وضوح رویکرد شاعرانه پیمان معادی به آن دهه در فیلم است و به نظر می‌رسد ادای دینی به خاطرات کودکی و نوجوانی خود کارگردان باشد؛ یک جور فیلم شخصی.

گویی تمام جزئیاتی که فیلمساز از آن دهه به مخاطب می دهد و با چنین دقتی برای ترسیم آن ها تلاش شده است، همه و همه از خاطراتی برآمده که معادی آن ها را یا تجربه کرده یا رویشان مطالعه داشته است.

با این نگاه فیلم در پرانتز می تواند یک فیلم اتوبیوگرافیک نیز محسوب شود. همه کسانی که آن دهه را تجربه کرده‌اند، می‌دانند همه شعارهایی که در طول فیلم شنیده می‌شوند بخشی از تجربه زیستن در آن مقطع تاریخی‌ست.

بمب عاشقانه روایتگر قصه دو عشق

فیلم «بمب ؛ یک عاشقانه» روایتگر قصه دو عشق مجزا از یکدیگر اما موازی و مرتبط باهم است ؛ اولی قصه زندگی ایرج(پیمان معادی) و همسرش میترا (لیلا حاتمی) که عاشق یکدیگرند اما بنا به دلایلی که ….از این رو وقتی هشدار بمباران داده می شود، این زوج از خانه بیرون نمی آیند تا مبادا در زیرزمین مقابل چشم همسایه ها قهرشان به چشم بیاید.

و اما دومی قصه عشق نوپا و کودکانه یک پسربچه به دختر فامیل همسایه شان است که از راه دور به تهران آمده اند تا از مناطق جنگی دورتر باشند.لذا وقتی بمباران آغاز می شود، این پسر و دختر بچه به زیرزمین می آیند و یکدیگر را می بینند و علاقه پسربچه به دختربچه در لا به لای همین بمباران شکل می گیرد.

دو عشق و البته دو خواسته برای تمام نشدن جنگ

این دو عشق و البته دو خواسته برای تمام «نشدن» جنگ و ادامه داشتن بمباران ها (چه از نگاه پسربچه بخاطر علاقه اش به دختر همسایه و چه از نگاه ایرج برای حسادت به برادر رزمنده اش)، چیزی است که قصه سعی دارد به آن دست پیدا کند و جایگاه عشق را چیزی بالاتر از «جنگ» قرار دهد و راه نجات تمام آدم ها را عشق معرفی کند.

پیشنهاد دانلود فیلم ایرانی:

دانلود فیلم شعله ور

دانلود فیلم ما همه با هم هستیم

دانلود فیلم عرق سرد

دانلود فیلم رحمان 1400

اتفاقی که البته فیلمساز در رسیدن 100درصدی به آن ناموفق است و مشکل اصلی آن در فیلمنامه است ؛ مخاطب تا دقیقه هشتادِ فیلم متوجه علت دعوا و قهر میترا و ایرج نمی شود و اساسا نمی تواند خط داستانی آن ها را از همان ابتدا دنبال کند. شاید به این دلیل که معادی می خواسته به سبک سینمای مدرن و با نشانه‌های غیرمستقیم و سکوت، تضادهای عاشقی را نمایش دهد.

اطلاعات غیر مستقیم به مخاطب

این شیوه باعث شده اطلاعات چندانی به مخاطب منتقل نشود و به همین دلیل نزدیکی به این دو شخصیت و همدلی با گره کور رابطه‌شان دشوار است. لذا این عدم همراهی صد درصدی باعث شده که مخاطب از این وجه از قصه باز بماند. برعکساما در قصه عاشقانه بچه ها، مخاطب از همان ثانیه اول همراهشان می شود ، آن ها را دنبال می کند و برایشان دل می سوزاند.

دلیل قهر میترا و ایرج

اگر معادی از همان ابتدا دلیل قهر میترا و ایرج را برای مخاطب روشن می کرد، قطعا این دو قصه موازی بهتر و شانه به شانه یکدیگر پیش می رفتند و نتیجه گیری فیلمساز نیز از قصه ای که قصد تعریفش را داشت بهتر از آب در می آمد. تضاد میان دو خط موازی فیلم هرچند در ذاتش تفاوت دو نوع دلدادگی را القا می‌کند، اما همزمان ضعف‌های بخش بزرگسالانه را هم بیشتر می‌نمایاند. لذا معادی در «بمب؛ یک عاشقانه» هرقدر در نمایش تولد عشق معصومانه و کودکانه موفق است، در پرداخت عشق پیچیده بزرگسالانه شکست می‌خورد.

سخن آخر و جمع بندی

علیرغم این اشکال وارد به فیلمنامه، «بمب یک عاشقانه» در تمامی بخش ها از یک هارمونی قابل توجهی برخوردار است که به خوبی توانسته حال و هوای آن سالهای ایران را برای مخاطب بسازد و در بستر میزانسن هایی که با موسیقی متن بی نظیر «النی کاریندرو»، آهنگساز مشهور یونانی، همراه می شدند مخاطب را به تجربه ای دلچسب از آن دوران دعوت کنند.از اینکه باسایت کد تولز همراه بودید, سپاسگزاریم.

لینک های دانلود فیلم بمب یک عاشقانه با انواع کیفیت کم حجم تا عالی

در صورت پخش از شبکه نمایش خانگی لینک دانلود بمب یک عاشقانه به رنگ قرمز تغییر می کند.

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه کیفیت انتخابی کاربر  :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه 480p :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه 720p :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه 1080p :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه Hq 1080 :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

دانلود فیلم بمب یک عاشقانه BLURAY 1080 :?:  لینک خرید و دانلود قانونی

 

منبع:ابزار وبلاگ نویسی کد تولز